Vierde dag Taipei

21 februari 2014 - Shilin District, Taiwan

Omdat Isolde na een dag buiten weer vrij veel last had van haar longen mocht ik weer alleen op pad.

Na aandringen van onze vriendelijke China Airlines stewardess ben ik begonnen bij C.S.K. Memorial. Ik stapte af op het metrostation en was al verbaasd, bleek dit enkel het station te zijn. Een stukje verder stond the National Theater wat niet te vergelijken was met de theaters hier.

Een stukje verder gewandeld kwam ik op een heel mooi plein met aan mijn achterzijde een hele mooie poort, rechterzijde the National Theater, linkerzijde the National Concerthall en aan de voorzijde C.S.K. Memorial. Ik was net op tijd want het was wisseling van de wacht wat een beetje te vergelijken is met andere grote steden.

Na klaar te zijn met verbaasd zijn heb ik de metro naar de Longshan Temple genomen. In de tempel was van alles te zien, doen. Mensen die geld betaalde om onder een grote lampion te mogen staan, water uit de waterval nemen om zicht te reinigen en nog heel veel meer (hier stond geen Engelstalige uitleg bij).

Van de Longshan Temple ben ik de binnenstad ingegaan op zoek naar andere bezienswaardigheden. Na lang zoeken heb ik het opgegeven en ben ik maar doorgegaan naar Ximen. Daar aangekomen leek het net of ik in een andere wereld zat. Dit was het nieuwe deel van Taipei. Na een lekker biertje te hebben gedronken doorgelopen richting het presidentieel gebouw. Ik proberen een foto te maken, werd ik direct weggestuurd omdat je niet stil mocht staan.

Na langs de universiteiten, Belltower en Jungfu gate te zijn geweest heb ik het opgegeven en ben ik lekker terug gegaan richting hotel