Eerste week Australië

5 maart 2014 - Manly Council, Australië

Na weer een vlucht van 11 uur zijn we eindelijk aangekomen in Australië. Gelukkig nu iets meer geslapen dan tijdens de andere twee vluchten.

Na al onze checks te hebben doorlopen kwamen we buiten in 30 graden en een heerlijk zonnetje. Daar stond ons vervoer naar de bunkhouse (ons hostel in Manly) te wachten.

Daar aangekomen tassen in de kamers gelegd en natuurlijk meteen naar het strand, genieten van de mooie dag. Na een paar uurtjes lekker van het strand en de zee te hebben genoten terug naar het hostel. Alle spullen een beetje uitgepakt, bed opgemaakt en gezellig met zijn allen wat drinken achter in de tuin. Als snel begon het meer en meer op een studentenhuis te lijken. Beerpong en drinkspelletjes tot het einde van de avond.

De volgende dagen op het gemak een bankrekening geopend, sofinummer aangevraagd en medicare geregeld. Voor de rest lekker aan het strand gelegen en natuurlijk lekker van het weer genieten.

Zaterdag lekker Sydney ingegaan voor Gay Mardi Gras. Dit was een heel spektakel, waar parades met enkel homo- en biseksuele mensen aan meededen. We dachten dat we op tijd waren vertrokken maar dit viel vies tegen. Honderdduizenden mensen hadden zich verzameld om dit feest te zien. Na een uur hadden we eindelijke een plekje gevonden waar we iets van de parade konden zien.

Na 2 uur naar de parade te hebben gekeken hebben we toch maar de eerste de beste pub opgezocht (vanwege de regen). Daar hebben we nog gezellig een paar drankjes gedaan en toen was het weer tijd om terug te gaan naar Manly. Dachten we even met de veerpont terug te kunnen, bleek het dat we fout gekeken hadden en de laatste al gemist te hadden. Na lang zoeken eindelijk een bus naar Manly gevonden en weg waren we.

Zondag weer op tijd opgestaan en toen ben ik begonnen aan mijn eerste surfervaring. Ik was direct verkocht! Het ging wel allemaal niet heel soepel maar met 0,0 ervaring vond ik het zelfs prachtig.

De rest van de dagen nog wat in het hostel gehangen (vanwege het slechte weer) en als het mogelijk was nog wat gaan surfen.

Morgen zet ik mijn reis verder voort richting Auckland, Nieuw- Zeeland. Dit stond eigenlijk pas in juli op de planning maar omdat het daar dan winter is werd dat echt afgeraden dus heb ik mijn ticket toch maar omgeboekt.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Martijn:
    5 maart 2014
    Ziet er goed uit daar! ben benieuwd naar de rest!

have fun!!!!
  2. Hagar:
    5 maart 2014
    Nice Tails! En uiteraard in een gemeente die "Manly" heet ;-)