Tweede dag Taipei

19 februari 2014 - Shilin District, Taiwan

Na lekker onze jetleg uit te hebben geslapen en ontbeten te hebben zijn we er in gevlogen. Toevallig hoorde we een Nederlands koppel op het vliegveld praten over een metro dagkaart. Deze eindelijk aangekocht een we waren weg.

Aangekomen in Yuanshan even nagevraagd wat er te doen is en verschillende parken doorgelopen. Onderweg nog een ouderwets, traditioneel taiwanees huis bezocht.

Onderweg heel veel borden tegengekomen over verschillende 'pavillions'. Na goed gezocht te hebben, hadden we het eindelijk gevonden. Eenmaal binnen in 'the pavillion of dreams' wisten we niet wat we moesten verwachten. We kregen allebei een soort van kleine tablet mee en er werden foto's gemaakt. Toen kregen we een verhaal over een reis die we gingen maken (in heel gebrekkig Engels). Bleek het uiteindelijk een hele leuke interactieve tour te zijn met fietsen, muziek maken,... En dit mbv onze kleine tablet.

Daarna werden we direct doorverwezen naar 'the pavillion of dreams in music'. Dit was een helemaal geautomatiseerd orkest dat verschillende deuntjes speelde.

Na enkele lange en interactieve tours en met de jetlag nog in ons hoofd hebben we ervoor gekozen om wat te gaan eten en een powernapje in het hotel.

Isolde is in de powernap blijven hangen en toen ben ik maar alleen op pad gegaan. Weer met de tram richting Taipei central station en daar overgestapt naar de Shamdao tempel. Dit was een flop dus meteen met de metro nasr SYS Memorial centre. Dit was een heel gaaf groot gebouw waarop de grote veranda's mensen aan het sporten, dansen schaken,... waren.

In de verte zag ik de WTC van Taipei al. Daar nog even langs gelopen maar deze was helaas al gesloten dus we zullen nog een keer terug moeten.

1. Wilma boonen:
    23 februari 2014
    dag lieve zoon. ik hoop dat we nog veel mooie verhalen te zien krijgen. xx